Skip directly to content

Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης

on Fri, 11/03/2017 - 14:24

Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης αποτελεί μία συνηθισμένη πάθηση στις μέρες μας.
Ένα άτομο που πάσχει από Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης αισθάνεται πάντα κούραση ή κόπωση και δεν μπορεί να εκτελέσει τις καθημερινές του δραστηριότητες -ανεξάρτητα από το πόσο κοιμάται, είναι πάντα κουρασμένο. Αυτό μπορεί να διαρκέσει για μεγάλες χρονικές περιόδους και είναι ιδιαίτερα καταστροφικό για τη συνολική του υγεία.

Τα πιο συνηθισμένα και επαναλαμβανόμενα συμπτώματα της χρόνιας κόπωσης είναι:
Η εξάντληση
Ο συνεχής πονοκέφαλος
Ο πονόλαιμος
Ο γενικός μυϊκός πόνος
Τα μέρη του σώματος γίνονται ευαίσθητα στην αφή (όπως οι μασχάλες ή ο λαιμός)
Οι πρησμένοι λεμφαδένες
Ο πόνος στις αρθρώσεις
Το πρήξιμο ή κοκκίνισμα του δέρματος χωρίς να υπάρχουν μώλωπες
Η απώλεια μνήμης
Τα προβλήματα μνήμης
Οι διαταραχές ύπνου
Η υπερβολική κούραση κατά το ξύπνημα
Η έλλειψη κινητοποίησης
Η υπερβολική υπνηλία
Οι διατροφικές διαταραχές

Καμία μελέτη δεν έχει καταφέρει να προσδιορίσει τι προκαλεί το Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης, όμως γενικά θεωρείται ότι συνδέεται με ένα εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα, ιούς, άγχος, υπερβολική ανησυχία ή νευρικότητα, υπερβολικά πολλή δουλειά για μεγάλα χρονικά διαστήματα, οποιοδήποτε είδος πίεσης, διατροφική ανισορροπία (έλλειψη βιταμινών, πρωτεϊνών και σιδήρου), ή κατάθλιψη.

Η διάγνωση για το Σύνδρομο Χρόνιας Κόπωσης αποτελεί δύσκολο έργο για τους ειδικούς καθότι η εμφάνισή του οφείλεται σε πολλούς παράγοντες.

Συμβουλές για να αποφύγετε τα συμπτώματα της χρόνιας κόπωσης.

Πηγαίνετε στο γιατρό μόλις αρχίζετε να παρουσιάζετε ασυνήθιστα συμπτώματα κόπωσης, ή αν αυτά εμφανίζονται συχνότερα από ότι είναι φυσιολογικό.
Προσπαθήστε να μοιράζετε τη μέρα σας ανάμεσα στη δουλειά και την ξεκούραση.
Αρχίστε να γυμνάζεστε σταδιακά, μία φορά την εβδομάδα στην αρχή και φτάνοντας μέχρι τις τρεις φορές την εβδομάδα.
Αποφεύγετε τα ποτά που περιέχουν οινόπνευμα ή καφεΐνη (αναψυκτικά, καφές).
Διατηρείτε τα επίπεδα άγχους όσο το δυνατόν χαμηλότερα με γιόγκα, διαλογισμό, μασάζ, κ.λπ..
Να κοιμάστε οχτώ ώρες κάθε μέρα.